Pages

Tuesday, February 25, 2014

'Insiden terowong': Duta Brazil bertemu pemain T-Team

Rozi Mamat (dua dari kanan) menyampaikan cenderamata kepada Maria Ausiliadora Figueirado sempena kunjungannya ke pejabat T-Team sambil diperhatikan oleh Azraai Khor Abdullah (kiri) dan Ab. Rasid Jusoh di Kuala Terengganu semalam.

KUALA TERENGGANU - Isu keselamatan pemain Brazil dalam skuad T-Team berhubung ‘insiden terowong’ bulan lalu turut menarik perhatian Duta Brazil ke Malaysia, Maria Auxiliadora Figueirado untuk bertemu pihak pengurusan pasukan serta ketiga-tiga warga negara itu yang berkhidmat bersama pasukan tersebut musim ini.

Menurut Figueirado, pihaknya telah menerima aduan daripada dua pemain T-Team, Evaldo Concalves dan Fabio Flor de Azivedo serta jurulatih kecergasan pasukan, Stefano Impagliazzo berhubung insiden tersebut dan memutuskan untuk bertemu mereka serta pihak pengurusan pasukan.

“Kami berada di sini untuk bercakap dengan pihak pengurusan T-Team mengenai isu-isu keselamatan pemain.

“Adalah tugas pihak kedutaan untuk memastikan keselamatan rakyat kami dan jika mereka berada dalam keadaan bahaya, kami tidak ada pilihan melainkan mengambil mereka keluar dari negara ini," katanya.

Pertemuan yang berlangsung di pejabat T-Team di sini semalam turut dihadiri Ketua Pegawai Eksekutif T-Team, Ab. Rasid Jusoh; pengurus, Rozi Mamat serta ketua jurulatih, Mohd. Azraai Khor Abdullah.

Yang hadir sama penolong jurulatih T-Team, Azlan Johar serta Setiausaha Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT), Arpin Deraman.

Jelas Figueirado, dia juga telah berbincang dengan Goncalves, Fabio Flor dan Impagliazzo berhubung perkara tersebut namun ketiga-tiganya memutuskan untuk terus berada di negara ini dan berkhidmat bersama T-Team selagi diperlukan.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140224/su_07/Insiden-terowong-Duta-Brazil-bertemu-pemain-T-Team#ixzz2uIT3z9uT
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment