Pages

Tuesday, February 11, 2014

PBNJ tidak akan bersumpah


JOHOR BAHRU 11 Jan. - Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) tidak akan mengikut langkah dengan bersumpah al-Quran yang diambil pasukan serta pengurusan T-Team seperti disaran Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said.

Ini kerana, menurut PBNJ, tindakan bersumpah menggunakan al-Quran itu bukan cara yang betul dalam usaha mencari kebenaran berhubung insiden yang berlaku di Stadium Tan Sri Hassan Yunos di sini 1 Februari lalu.

Sebaliknya, PBNJ menegaskan, mereka akan mengikut prosedur diperuntukkan undang-undang sekali gus memberi kerjasama sepenuhnya kepada polis dan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang sedang giat menjalankan siasatan.

"Selepas mendapat nasihat yang sewajarnya berhubung tindakan bersumpah al-Quran itu, PBNJ memutuskan untuk tidak mengambil langkah serupa memandangkan langkah itu bukan cara yang tepat dalam menyelesaikan isu berkenaan.

"Laporan juga sudah dibuat dan siasatan berhubung perkara itu sedang giat dijalankan pasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, PBNJ akan memberi komitmen sepenuhnya," kata PBNJ dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140211/su_11/PBNJ-tidak-akan-bersumpah-al-Quran#ixzz2t1MlesQL © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments:

Post a Comment