Pages

Wednesday, January 22, 2014

Dalam Stadium OK: Perak FA


 
Pemain JDT, Liciano Figueroa (kiri) diasak pemain Perak, pada perlawanan Liga Super, di Stadium Tan Sri Dato Haji Hassan Yunos Larkin, Sabtu lalu.

Perak beri markah 5A kata Presiden PBNJ sangat prihatin tapi kecewa lagak samseng penyokong JDT di luar stadium

Ipoh: Perak tetap membuat bantahan kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) berhubung insiden penyokong Seladang diberi layanan ‘panas’ oleh segelintir penyokong Johor Darul Ta’zim (JDT) ketika aksi Liga Super di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Sabtu lalu.

Pengurus Perak, Datuk Azhar Ahmad, berkata bantahan itu dibuat bagi mengelak peristiwa hitam itu daripada berulang.


Beliau berkata, memang diakui Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) menjaga dengan baik keadaan keselamatan dalam stadium yang dibanjiri kira-kira 30,000 peminat itu.

“Kalau dalam stadium memang markahnya 5A, memang Presiden PBNJ, Tunku Ismail Sultan Ibrahim sangat prihatin, sangat baik dan sangat bertanggungjawab.

“Apa yang saya sebut ialah kejadian di luar stadium, sebelum perlawanan kira-kira jam 5 petang apabila bas yang bawa penyokong Perak disambut oleh segelintir penyokong JDT yang berlagak samseng, menutup muka dan melakukan provokasi yang sangat teruk.

“Dua penyokong Perak terlantar hampir pitam akibat provokasi oleh segelintir penyokong JDT. Mereka maki hamun, tetapi kita tidak pedulikannya sehingga penyokong kita masuk stadium.


Sumber: Berita Harian

Artikel Berkaitan:
Perak hantar bantahan rasmi
MSL 2014: Insiden semasa JDT vs Perak
Ngauman Harimau Selatan 
Kesebelasan utama JDT dikenalpasti


No comments:

Post a Comment